Bagażnik rowerowy Aeroe w teście: przygoda z każdym rowerem

"Niczego, co kiedykolwiek używałem, nie zakłada się i nie zdejmuje tak szybko jak bagażnika Spider" – czytamy w teście bagażnika rowerowego Aeroe. Produkty nowozelandzkiej firmy pozwalają dostosować posiadany rower do potrzeb bikepackingu, nawet jeśli jest to rower z pełnym zawieszeniem czy e-bike. Są dostępne w ofercie Merida Polska.

Wielokrotnie nagaradzane bagażniki rowerowe Aeroe mogą być rewolucyjnym rozwiązaniem dla tych, którzy cenią prostotę i wysoką jakość wykonania. Rozwiązania rodem z Nowej Zelandii pozwalają przystosować swój rower do potrzeb bikepackingu i dają mnóstwo możliwości ustawień, dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Poniżej znajduje się tłumaczenie testu, który ukazał się wraz ze zdjęciami na portalu BikePerfect specjalizującym się w testach i poradach sprzętowych. Produkty Aeroe są dostępne w sieci sprzedaży Merida Polska.

"Tylny bagażnik Aeroe Spider zamienia każdy rower w rower przygodowy.

Chcesz wybrać się na bikepacking, ale nie masz odpowiedniego sprzętu? Aeroe zadba o Ciebie dzięki swojemu superwszechstronnemu i solidnemu bagażnikowi Spider oraz torbom [a także workom i sakwom - red.], które będą pasowały właściwie do każdego roweru.

Ocena

4,5/5

Werdykt

To świetny sprzęt, drogi, ale znacząco tańszy niż konkretny rower wyprawowy. Łatwo go założyć, daje mnóstwo możliwości ustawienia i jest bardzo dobrze wykonany. Jest idealny dla tych, którzy szukają okazjonalnych przygód.

Plusy

+ solidny i cichy bagażnik

+ łatwo go założyć przy minimalnym użyciu narzędzi [potrzebny jest tylko jeden klucz imbusowy – red.]

+ niezwykle łatwo go dostosować i pasuje do większości rowerów

+ wysokiej jakości wodoodporne torby

Minusy

- drogi, jeśli używasz wielu toreb [nie jest to jednak konieczne – red.].

Aeroe zostało założone zaledwie ponad 12 lat temu w Nowej Zelandii przez braci Mike’a i Paddy’ego Maguire z myślą o tym, by ułatwić rowerzystom przewożenie bagażu, niezależnie od roweru czy terenu. Pierwszym produktem marki był bagażnik rowerowy z szybkim montażem, który ostatecznie został sprzedany Thule i oferowany jako bagażnik Tour. Choć pierwowzór był wystarczająco dobry […], nadszedł czas, by ją odnowić i Spider jest jej następcą.

Chłopaki z Aeroe mówią, że »mają misję, by uczynić przygody rowerowe łatwiejszymi i dostępniejszymi dla większej liczby osób«, co brzmi dla nas świetnie. Poprzez umożliwienie przewożenia toreb na jakimkolwiek rowerze są na dobrej drodze do wypełnienia tej misji. Po raz pierwszy widziałem bagażnik Spider tego lata i umieściłem go na liście 10 wartych uwagi terenowych rozwiązań z targów Eurobike i od tego czasu bardzo chciałem sprawdzić ten zestaw na ścieżkach i dowiedzieć się, czy naprawdę może on zamienić każdy rower w rower przygodowy.

Projekt i specyfikacja

Bagażnik to generalnie prosta aluminiowa rura w kształcie litery U, przymocowana pod odpowiednimi kątami do górnych rur tylnego trójkąta przy użyciu przemyślanego zestawu pasków. Możesz następnie przymocować uchwyt bagażu do ramy bagażnika i dzięki temu przytwierdzić namiot, worek na bagaż, śpiwór czy sztywną torbę Aeroe.

Mocowanie na górne rury tylnego trójkąta wykorzystuje system z dwiema 5-mm gwintowanymi śrubami sześciokątnymi, które mają wewnętrzną przesuwną nakrętkę. Znajduje się na niej mały zewnętrzny rowek, do którego jest przymocowany pasek. Paski są wykonane z miękkiego materiału i mają silikonowy podkład, zapewniają wiele możliwości dopasowania i pasują do wielu typów ramy, począwszy od najsmuklejszej stalowej aż po te z 50-mm rurami, nie ma więc wielu rowerów, do których by się nie nadały.

Głowna część ramy bagażnika ma kształt, który pozwala na wiele możliwości dopasowania. Najlepiej spróbuj ustawić bagażnik tak nisko i blisko tylnego koła, jak to możliwie, by nie wpływał za bardzo na prowadzenie roweru, ale uważaj, by nie był zbyt blisko siodełka w ramach z pełnym zawieszeniem, gdy tył będzie się uginał, może dojść do kontaktu z bagażnikiem. Zauważyłem, że dopasowanie to metoda prób i błędów, zależna od roweru i kąta górnych rur tylnego trójkąta. Zamiana kierunku ustawienia bagażnika i jego umiejscowienia to jednak prosta sprawa […].

Kolejną korzyścią designu bagażnika jest możliwość zamocowania go w wielu różnych pozycjach. Niezależnie od tego, czy chcesz przewozić pojedynczą torbę, czy połączyć ją z dwiema bocznymi torbami, masz dużą dowolność. Ramiona bagażnika czy torby mogą być skierowane w dowolną stronę, jaką chcesz, i być najlepiej dostosowane do Twoich potrzeb. Na przykład kiedy używałem bagażnika na moim rowerze z pełnym zawieszeniem, stosowałem pojedynczą torbę u góry nad kołem, ale w moim wyprawowym hardtailu zamontowałem torbę z każdej strony pod kątem ok. 45 stopni, by mieć wystarczającą odległość torby od pięt.

Do testu miałem parę mniejszych wodoodpornych worków Aeroe o pojemności 8 l w jasnopomarańczowym kolorze z odblaskowym elementem z tyłu. Są w pełni wodoodporne i wykonane z wytrzymałego materiału TPU ze zgrzewanymi szwami i rolowaną górą […]. Zalecana ładowność takiego worka to 4 kg, a sam worek waży 233 g. Jeśli chcesz więcej przestrzeni bagażowej, jest dostępna 12-l wersja, obie mają system szybkiego otwierania, w którym paski bagażnika Spider przechodzą przez dwie szlufki na zewnątrz torby dla jej łatwego założenia i odpięcia.

Dla tych, którzy lubią zabrać ze sobą na wyprawę drogi aparat czy cokolwiek delikatnego i wartościowego, jest także dostępna sztywna sakwa POD, 11-l solidna i twarda sakwa, którą można przymocować do bagażnika Spider przy użyciu dołączonego mocowania Aeroe Uni. Sakwa ta przewiezie bagaż o wadze do 11 kg i jest w pełni wodoodporna, podobnie jak worki Aeroe.

Jest również uchwyt do mocowania na kierownicy worka Aeroe czy sztywnej sakwy. To zdecydowanie dobre rozwiązanie, jeśli lubisz dłuższe wyprawy czy trudniejsze technicznie ścieżki, ponieważ rozłożenie ciężaru bagażu w różnych miejscach roweru zamiast tylko z tyłu może zrobić wielką różnicę w prowadzeniu, szczególnie na stromych odcinkach.

Na trasie

Używałem bagażnika Spider w trzech rowerach i uważam, że przygotowanie go do jazdy jest niezwykle proste. Używanie […] klucza imbusowego [wyłącznie jednego klucza – red.] do wszystkich ustawień daje dużą prostotę. Było trochę prób i błędów w dopasowywaniu bagażnika i toreb w różnych rowerach, by mieć pewność, że całość nie będzie kolidowała z siodełkiem, przewodami roweru czy piętą podczas pedałowania, ale zmiana kątów czy przesuwanie uchwytów były proste i intuicyjne. Jeśli nie przekładasz bagażnika między rowerami, musisz go dopasować tylko raz. Gdy wszystko ustawiłem, mogłem zakładać i zdejmować wszystko w pięć minut, czyniąc szybkie i spontaniczne rowerowe mikroprzygody dużo łatwiejszymi.

To bagażnik z pewnością droższy niż tradycyjny, ale nawet jeśli masz odpowiednie punkty mocowania na ramie, niczego, co kiedykolwiek używałem, nie zakłada się i nie zdejmuje tak szybko jak bagażnika Spider. Dla tych, którzy planują zagraniczne wyprawy, umieszczenie w bagażu lotniczym czy kolejowym jednego klucza imbusowego zamiast dziwnych obejm, nakrętek czy gumek recepturek to duża korzyść. Gdy raz zostały dopasowane, paski i mocowania pozostawały pewnie przytwierdzone i nie obijały się o ramę, w najmniejszym stopniu nie powodując żadnych uszkodzeń jakiegokolwiek roweru, w którym były używane, mimo że jeździłem na trudnych kamienistych ścieżkach.

Możliwość szybkiego zdjęcia i ponownego założenia toreb była dużą zaletą, co potwierdzi każdy, kto próbował zdjąć pełne sakwy, gdy dotarł na miejsce w deszczu […]. Nie można zapomnieć o możliwości prostego przypięcia wszystkiego i szybkiego wyruszenia z rana w drogę, a fakt, że są niezwykle pewne i sztywne na rowerze, czyni bikepacking o wiele mniej stresującym. Wiele razy musiałem w przeszłości poprawiać czy dostosowywać w długiej podróży słabo dopasowaną torbę czy bagażnik, co może zepsuć każdą podróż […].

Stabilność i łatwość dopasowania zestawu Aeroe jest znakomita, a możliwość przerobienia posiadanego roweru MTB [m.in. z pełnym zawieszeniem - red.] czy gravelowego [a także innego, np. e-bike’a – red.] w bikepackingowy rower przygodowy jest znacznie tańsza niż komponowanie roweru specjalnie do takich potrzeb.

Werdykt

Solidny, wytrzymały, łatwy w dopasowaniu system z przemyślanym i intuicyjnym designem, który pozwoli na to, by pasował właściwie do każdego roweru. Możliwość założenia go do mojego roweru ścieżkowego otworzyła przede mną trasy, które nie byłyby dostępne do przejechania na rowerze gravelowym, a prostota założenia go uczyniła spontaniczne mikroprzygody o wiele łatwiejszymi.

Jedyny element negatywny to cena, ale wszystko jest bardzo dobrze wykonane i powinno długo wytrzymać. W połączeniu z łatwością dopasowania systemu daje to niesamowicie wszechstronną i uzasadnioną inwestycję, szczególnie dla tych, którzy chcą używać swojego obecnego roweru".

Źródło: BikePerfect

***

Zobacz wszystkie produkty Aeroe tutaj

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.