Opony Maxxis znalazły się w zestawieniu najlepszych opon MTB przygotowanym przez "Mountain Bike Rider” ("MBR"), czołowe brytyjskie czasopismo MTB. Maxxis jest najliczniej reprezentowaną marką opon w tym zestawieniu.
"Oto najlepsze opony MTB w zależności od terenu, warunków i przeznaczenia na przód czy tył" - pisze "Mountain Bike Rider", czołowe brytyjskie czasopismo MTB. Na osiem opon ujętych w zestawieniu aż trzy to opony Maxxis. Z oryginalnym materiałem można się zapoznać tutaj, poniżej przedstawiamy tłumaczenie dotyczące opon Maxxis.
Plusy: znakomita przyczepność bez nadmiernych oporów toczenia. Bardzo dobrze sprawdza się także z przodu!
Minusy: mnogość wersji może być problematyczna (na tył wybierzcie wersję 3C MaxxTerra), odrobinę mniejsze rozmiary w porównaniu z bardziej «mięsistymi» konkurentami.
Wyposażony w blokowe centralne klocki i wyraźny boczny kanał, Minion to klasyk MTB i regularny zwycięzca naszych testów porównawczych. Nowa wkładka EXO powinna zapobiegać też drobnym uszkodzeniom na większych kamieniach […], a technologia ta dodaje oponie mniej niż 100 g […]. DHR II już wcześniej zapewniała wiodącą w swej klasie przyczepność i znakomite zachowanie w zakrętach. Nowy model EXO+ daje równie wysoki komfort i bezpieczeństwo, przy minimalnie wyższej wadze opony, co jest bardzo dobrym kompromisem. Wzmocniony model nie jest oponą w pełni gotową na alpejskie przygody, ale prawdopodobnie będzie ulubionym wyborem wielu Brytyjczyków, zwłaszcza tych, którzy jeżdżą na jakiejkolwiek ostrzejszej niż tylko ziemnej nawierzchni […]. Będzie można wtedy skorzystać z dodatkowej ochrony opony.
Plusy: nowy Minion DHF? Szczególnie dobra w ostrych zakrętach.
Minusy: masywna. Źle dobrana wersja może stawiać większy opór.
Naszym ulubionym modelem stała się wersja 3C Maxx Terra, EXO+, która wykorzystuje wzmocnioną konstrukcję z pojedynczym oplotem i nieco twardszą mieszankę gumy. Assegai ma dużo dodatkowych przyczepnych klocków wypełniających miejsca w głównym kanale bieżnika, dzięki czemu mniej jest wolnej przestrzeni niż w większości bieżników Maxxisa. W każdych warunkach poza błotnymi – na sypkiej czy ubitej ziemi, w pyle czy na śliskiej nawierzchni –przyczepność Assegai jest wiodąca w swej klasie. Wystające pod ostrymi kątami wysokie boczne klocki mają bardzo agresywny kształt i są rowkowane podobnie jak środkowy bieżnik. Wgryzają się i nie puszczają, a odczucie to jest niesamowicie stałe na całym boku aż do zewnętrznych bocznych klocków, dzięki czemu łatwo ocenić przyczepność tej opony. Do tego stopnia, że trudno nam znaleźć choć jedną sytuację podczas setek przejażdżek, w której niespodziewanie by nas zawiodła.
Plusy: opona, od której wszystko się zaczęło.
Minusy: ma mnóstwo wersji i wybór najlepszej może sprawić trochę problemów. Z tą oponą nie będziesz miał wymówek!
Z oponą Minion DHF 3C Maxx Terra założoną z przodu, ciągła przewidywalna przyczepność niemal się nie kończy, nawet w całkiem mokrych warunkach. Przyczepna mieszanka gumy Maxxisa daje wystarczająco dużą pewność, żeby położyć się w zakrętach, nawet na kamieniach i korzeniach, ale jej trwałość i odporność na zużycie nie są najlepsze w swej klasie. Opona zużywa się jednak w stałym tempie, zamiast nagle się rozpadać. Klasyczne boczne klocki w kształcie litery «L» i duże prostokątne nachylone środkowe klocki pozostały niezmienne, ale wzór bieżnika jest bardziej «napompowany», by pasować do większego karkasu. Minion zawsze był naszym faworytem na suche warunki i sypką nawierzchnię […]. Wersja 2,5” o większej objętości może być używana z niższym ciśnieniem, co zwiększa komfort jazdy […], a przyczepność opony została dodatkowo poprawiona".
***
Zobacz wszystkie opony górskie Maxxis
Zobacz wszystkie opony DH Maxxis
Sprawdź sklepy, w których są dostępne opony Maxxis
***
Czytaj także