Opony Maxxis wśród najlepszych opon gravelowych 2023

Maxxis Rambler i Maxxis Ravager to dwie opony gravelowe, które przez portal BikeRadar zostały uznane za jedne z najlepszych w swojej kategorii w tym roku. Czym zaimponowały testerom?

"Jeśli szukasz listy najlepszych opon gravelowych, mamy ją. Przez lata przetestowaliśmy bogaty zestaw opon gravelowych, ale przedstawiamy tylko te, które naprawdę zaimponowały naszemu zespołowi testowemu". Tak rozpoczyna swój materiał znany portal BikeRadar. Jego zestawienie w oryginale można przeczytać tutaj, poniżej przedstawiamiy tłumaczenie fragmentów, a także tłumaczenie osobnych testów opon gravelowych Maxxis.

Maxxis Rambler

"Maxxis Rambler Exo TR

Ocene: 4,5/5

Dostępne rozmiary: 700 x 38 mm, 40 mm (testowany)

Waga: 375 g

Plusy/minusy: lekki i giętki karkas, najlepsza na dobrej jakości trasy ziemne i szutrowe, nie na błoto

Rambler to pierwsza poważna wyprawa Maxxisa w krainę opon gravelowych, a know-how tej marki jest w niej wyraźnie widoczne. Bieżnik tej opony jest szybki i zauważalnie «lżejszy» niż w wielu konkurencyjnych oponach. Klocki o niskim profilu są w Ramblerze ciasno ułożone na środku, by opona mogła szybko się toczyć, a nieco większe pośrednie i boczne klocki pomagają w zakrętach.

Wkładka EXO 120 TPI jest bardzo elastyczna i łatwo przetacza się po nierównych drogach. Choć podana szerokość opony to 40 mm, pomiary na naszych testowych obręczach wykazały mniejszą wartość, dzięki czemu opona ta jest dobrą propozycją dla posiadaczy rowerów przełajowych albo gravelowych z ograniczonym prześwitem na oponę.

Rambler najlepiej pasuje na dobrej jakości polne i szutrowe drogi. Klocki o niskim profilu sprawdzają się na twardym i piaszczystym podłożu na utwardzonych drogach".

BikeRadar opublikował również obszerniejszy test opony, którego przetłumaczone fragmenty można znaleźć poniżej.

"Maxxis Rambler EXO TR 700 x 40c

[…] Przeznaczony do gravelowej jazdy, Maxxis Rambler spełnia wymagania dzięki fantastycznej jakości jazdy i dobrej ochronie przed przebiciami.

Kup, jeśli: jesteś gravelowcem, który chce jeździć komfortowo i szybko, a także potrzebuje pierwszorzędnej ochrony przed przebiciami.

Plusy: komfortowa, dobra ochrona przed przebiciami, ochrona EXO na bocznych ścianach, tubeless, odpowiednio szybka na ziemnych trasach.

Minusy: nie jest najszybsza na bruku.

[…] Na twardym szutrze Rambler jechał aż miło. Opona o szerokości 40 mm napompowana mniej więcej do pokaźnej wartości 55 psi dawała wygodną jazdę idealną do podziwiania widoków przy utrzymywaniu solidnej prędkości. Wzór bieżnika opisywany jako do szutru był nieco wolny na bruku, zwłaszcza jeśli jesteś przyzwyczajony do dobrej szosowej opony. Ciasno ułożony środkowy bieżnik dobrze radził sobie z minimalizowaniem oporów toczenia […].

Nawet z ciasnym środkowym bieżnikiem Ramblery były przyzwoicie przyczepne na mokrym. Gdy wyjeżdżałem spod strumyków, opony ociekały błotem i wodą, jadąc pod górę po skałach spodziewałem się, że tylne koło będzie buksować, ale jakoś trzymało się trasy i pozwoliło jechać do przodu.  

Mimo to, opona ma limity przyczepności. Jadąc pod górę stromymi podjazdami z nierówną nawierzchnią, gdy na stojąco całą swoją wagę przenosiłem na pedały, tylna opona umykała […].

Gdy trasy stawały się kręte, Ramblery radziły sobie przyjemnie. Ogólny profil opony jest bardzo okrągły dla przewidywalnego położenia się w zakręcie […].

Przyczepność podczas hamowania też była przyzwoita, dużo lepsza niż w przypadku szybko toczących się Schwalbe G-One […]. Bardzo doceniałem ochronę EXO na bocznych ścianach i możliwość jazdy bezdętkowej z tymi oponami. Zabrałem Ramblery na bardzo wymagające leśne drogi z wieloma ostrymi […] kamieniami, ale przejechałem przez nie bez szwanku. Moim zdaniem wszystkie opony gravelowe powinny mieć boczną ochronę […].

Podsumowanie: na wskroś gravelowa opona.

Maxxis określa Ramblera jako oponę gravelową i trafia w sedno. W rozmiarze 40 mm jest wygodna, ma znakomitą ochronę przed przebiciami i toczą się całkiem dobrze, gdy chcesz połykać kilometry".

Maxxis Ravager

"Maxxis Ravager

Ocena: 4,5/5

Rozmiar: 700 x 40 mm

Waga: 546 g (700 x 40 mm)

Plusy/minusy: świetna ochrona przed przebiciami, dobrze przebija się przez błoto, tylko jedna szerokość, najlepsza na zimową jazdę.

Znajdujący się pomiędzy pośrednim Maxxisem Rablerem a gładszym Receptorem Ravager to agresywna opona gravelowa Maxxis, dobrze dopasowana do zimowej jazdy.
Opona ma wysokie boczne klocki i ciasno ułożony wzór bieżnika w środku, który dobrze przebija się przez błoto i oczyszcza z niego. Nacinany bieżnik oznacza, że opona dobrze pozbywa się też wody.

Mimo bezkompromisowej przyczepności w terenie, Ravager jest szybki na asfalcie, bez giętkości odczuwanej czasami w przypadku bardziej elastycznych opon.

Ravager zapewnia łatwe ustawienia bezdętkowe, zauważyliśmy, że w czasie testów nie traci ciśnienia i nie wykazuje żadnych oznak przedwczesnego zużycia.

Jedynym prawdziwym minusem Ravagerów jest to, że są dostępne tylko w jednym rozmiarze, 700 x 40 mm, który jest obecnie mniej więcej średnią wartością dla takich opon".

BikeRadar opublikował również obszerniejszy test opony, którego przetłumaczone fragmenty można znaleźć poniżej.

"Szosowa szybkość spotyka terenową przyczepność.

Opona gravelowa, która daje frajdę zarówno na szosie, jak i trudnych technicznie trasach w terenie, można nią jeździć w każdych warunkach pogodowych.

Plusy

+ świetna ochrona przed przebiciami

+ szybka na szosie

+ bezkompromisowa przyczepność w terenie

+ dobrze jedzie przez błoto i oczyszcza się z niego

+ łatwe ustawienie bezdętkowe.

Minusy

- tylko czarna wersja i tylko w jednej szerokości

- tylko 700c.

[…] Ravager imponuje wielką przyczepnością w błocie, połączoną z zaskakująco żwawym uczuciem na szosie […].

Specyfikacja

Opona Maxxis Ravager jest obecnie dostępna tylko dla kół 700c i w rozmiarze 40 mm, ale możesz wybierać między standardową osnową a EXO, która zwiększa odporność na przebicia […].

Model ten ma agresywny wzór bieżnika ze stosunkowo wysokimi bocznymi klockami otaczającymi niższy środkowy profil z ciasnym wzorem. Ravager jest stworzony do jazdy w każdych warunkach pogodowych w zróżnicowanym terenie.

Wzór bieżnika przypomina popularny model WTB Riddler, jednak Ravager ma głębszy wzór dla radzenia sobie z trudniejszymi wyzwaniami na ścieżkach. Nacięcia na bieżniku sprawiają, że opona będzie radzić sobie lepiej jako opona na każde warunki pogodowe, zapewniając kanały do odprowadzenia wody.

Testowa sztuka Maxxis Ravager ze standardową osnową, tubeless-ready, ważdy 546 g.

Na trasie

Na gravelowych kołach o wewnętrznej szerokości obręczy 23 mm napompowany Maxxis Ravager osiąga 41 mm i można łatwo uzyskać bezdętkowe ustawienie […].

Opona dobrze utrzymuje ciśnienie i nie musieliśmy jej dopompowywać przez całą długość testu. Nie złapaliśmy też z Ravagerami gumy, mimo że mieliśmy wersję bez dodatkowej antyprzebiciowej ochrony EXO.

40-mm szerokość to średnia wartość jak na obecne opony gravelowe, choć z pewnością są dostępne modele o większej objętości.

Choć szersze opony mogą zapewniać większy komfort przy niższym ciśnieniu i często lepszą przyczepność w trudnym technicznie terenie, zauważyłem, że Maxxis Ravager spisywał się od nich lepiej, jeśli chodzi o przecinanie błota na mokrych odcinkach. Węższy model szybciej toczył się także w łagodniejszym terenie i na szosie.

Konstrukcja Ravagera zapewnia świetny kompromis do użycia w różnym terenie. Opona ta daje godne zaufania i przewidywalne zachowanie w zakrętach na szosie […].

Kilometry na szosie łatwo mijają dzięki centralnemu ciasnemu bieżnikowi o niskim profilu, ale opona ta wciąż zapewnia dobry poziom przyczepności, gdy zjedziesz na szutry i błoto. To zasługa agresywnych bocznych klocków.

Generalnie, przyczepność Ravagera jest imponująca i daje pewność do atakowania śliskich skalnych podjazdów, pokonywania problematycznych korzeni czy przejeżdżania przez błotniste kałuże. Podczas testu opona ta nie wykazała żadnych oznak przedwczesnego użycia.

Maxxis Ravager nie jest tani, ale zdecydowanie jest wart swej ceny.

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę imponującą reputację w MTB, nie jest niespodzianką, że Maxxis poradził sobie ze stworzeniem godnej zaufania gravelowej opony dla tych, którzy nie chcą być powstrzymani przez trudne warunki […]".

Źródło: "BikeRadar"

***

Zobacz wszystkie opony gravelove Maxxis

Zobacz wszystkie opony Maxxis

Sprawdź sklepy, które mają w ofercie opony Maxxis

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.