Bryton Rider 420E w teście road.cc: "znakomity komputer rowerowy"

"Rider 420E to znakomite urządzenie", "działa bezbłędnie", "daje możliwości dostępne w dużo droższych komputerkach GPS". Tak Bryton Rider 420E jest oceniany przez road.cc, jeden z czołowych szosowych portali świata.

– To świetne urządzenie dla ambitnego kolarza, który w przystępnej cenie chce monitorować wszystkie swoje parametry i mieć możliwość nawigacji – mówi o komputerze rowerowym Bryton Rider 420 Tadeusz Skwarczyński, product manager Merida Polska. Opinię tę można zweryfikować samemu dzięki centrom testowym Bryton. Wcześniej można się jednak zapoznać z testem komputerka, który przeprowadził Stu Kerton z road.cc, jednego z czołowych szosowych portali świata. Stu Kerton ma za sobą ponad 20 lat jazdy na rowerze i blisko 250 tys. przejechanych kilometrów, korzystał z niejednego licznika i komputerka rowerowego, jak ocenia Ridera 420E, który jest na wyposażeniu grupy World Touru Israel Start-Up Nation? Z oryginałem testu i dołączonymi do niego zdjęciami można się zapoznać tutaj, poniżej przedstawiamy tłumaczenie materiału.

"Bryton Rider 420E to sprawny kompaktowy komputer GPS, który w swoich niewielkich rozmiarach i niskiej cenie skrywa w sobie mnóstwo zaawansowanych technologii. Ma także znakomity czas działania baterii. Mogę się przyczepić jedynie do spodnich przycisków, które mogą być kłopotliwe w użyciu.

Bez kolorowego wyświetlacza, szczegółowych map czy wi-fi, Rider 420 może się wydawać nieco do tyłu. Jednak jeśli szukasz komputerka rowerowego, który jest łatwy do ustawienia i w użyciu, a także będzie współpracował z wszystkimi Twoimi czujnikami i urządzeniami, nie będziesz zawiedziony.

Wyświetlacz 2,3” mono LCD może się wydawać nieco oldschoolowy, ale z pewnością maksymalnie wykorzystuje swój niewielki rozmiar. Możesz go ustawić tak, by mieć osiem różnych zestawów danych na każdej z siedmiu przewijanych stron, a nawet gdy ekran jest cały wypełniony liczbami, można je łatwo odczytywać w czasie jazdy.bRider 420 ma także podświetlenie do jazdy w ciemności.

Jeśli chodzi o pola z danymi, urządzenie ma wszystkie niezbędne informacje (w sumie ok. 80 różnych danych), jak czas, szybkość, wysokość, maksymalne i średnie wartości, by analizować je na rowerze czy w domu. Możesz ustawić także profile dwóch różnych rowerów.

Urządzenie jest kompatybilne z pomiarem mocy, co w tej cenie jest bonusem, i dzięki łączności ANT+ oraz Bluetooth nigdy nie będziesz miał problemów z połączeniem pulsometrów, czujników kadencji itd.

Jeśli chodzi o połączenia, Rider 420E jest wspierany przez pięć różnych systemów satelitarnych – GPS, Glonass, BDS, Galileo i QZSS – co oznacza, że powinien szybko znaleźć sygnał w każdym zakątku świata. W Wielkiej Brytanii Bryton bardzo szybko łączył się z satelitami, często w środku domu, i nigdy nie tracił połączenia, nawet podczas jazdy pod drzewami w gęstym lesie.

Rider 420E kontrolujesz, używając czterech przycisków, dwóch na dole i dwóch od spodu. Gdy tylko przez parę minut będziesz korzystał z ustawień i innych funkcji, obsługa stanie się całkiem intuicyjna, a większość elementów będziesz mógł kontrolować dwoma dużymi przyciskami na dole, lewym do przewijania stron z danymi czy listy, a drugim do potwierdzenia poleceń.

Dwa przyciski od spodu służą do włączania/wyłączania urządzenia, włączania podświetlenia, a także dla funkcji stop, pauzy i wstecz. Nie musisz używać ich zbyt często podczas jazdy, co jest dobre, ponieważ kiedy komputerek jest podłączony, trudno je dosięgnąć, zwłaszcza zimą w rękawiczkach z długimi palcami.

Nawigacja

Oprócz rejestrowania danych, Rider 420E daje także możliwość nawigowania zakręt po zakręcie i podążania za zaplanowaną trasą, którą można stworzyć w aplikacji Bryton Active i wgrać jako plik .gpx, można też zgrać trasę z takich aplikacji jak Strava, Komoot czy Ride.

Rider 420 nie ma tras jako takich, więc prowadzi Cię po szlaku [funkcja „Podążaj trasą” – red.], ale za to z odliczaniem dystansu do następnego zakrętu i z nazwami ulic. Całkiem dobrze działało to u mnie na dłuższych trasach, nawet gdy jechałem skrótami Równiną Salisbury [południowo-środkowa Anglia – red.].

Możesz dodawać do swoich tras POI [point of interest, punkty użyteczności/warte uwagi], a Bryton będzie Ci wskazywał pozostający do nich dystans, aż do nich dotrzesz.

Czas pracy baterii i ładowanie

Czas pracy baterii jest dość imponujący. Według producenta to aż 35 godzin, a w realnym użytkowaniu, gdy korzystałem tylko z trybów rejestrowania danych, bardzo zbliżyłem się do tego wyniku.

Wydawało się, że nawet korzystanie z nawigacji nie miało większego wpływu na działanie baterii. Bardzo dobrze zachowuje ona poziom naładowania, więc nie musisz się martwić, że będzie wyczerpana, gdy przez parę tygodni nie będziesz korzystał z urządzenia.

Ładowanie odbywa się przez Micro USB i podłączenie wtyczki do spodu komputerka. Gniazdo ładowania jest zabezpieczone dopasowaną gumową osłoną i nie miałem żadnych problemów w deszczu, nawet podczas jazdy w mocnej burzy.

Mocowanie

Bryton zapewnia klasyczny plastikowy uchwyt do mocowania urządzenia na obrót. Można go założyć na kierownicę czy mostek, a rozmiar uchwytu jest bardzo zbliżony do tego używanego w komputerkach Garmin, więc korzystałem z Brytona w zestawieniu z uchwytem K-Edge. Nie było precyzyjnego kliknięcia, gdy urządzenie było ustawione w odpowiedniej pozycji, ale pozostawało bezpieczne nawet w trudnym terenie.

Aplikacja

Jak we wszystkich innych dziedzinach życia, także Bryton stworzył aplikację do obsługi swoich komputerków. Nazywa się Active i można w niej dopasować ekrany komputerka do swoich potrzeb, ustawić powiadomienia w nim, gdy ktoś będzie dzwonić na Twój telefon, wyślę maila czy SMS-a.

Możesz załadować swoje zapisane jazdy przez Blutetooth do telefonu i przejrzeć w nim wszystkie dane, aplikacja przedstawi je bardzo szczegółowo. Używałem aplikacji w nowym telefonie z systemem Android i działała na nim świetnie, bez żadnych zakłóceń. Jest także wersja na iOS.

Cena

Jak komputerek Brytona wypada pod względem ceny na tle konkurencji? 420E ma konkurencyjną cenę 109,99 funtów [cena w Wielkiej Brytanii, w Polsce sugerowana to 559 zł], zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę, co za nią otrzymujesz.

Nieco tańszy jest komputerek Lezyne Macro Plus GPS, który kosztuje 100 funtów, ale nasz redakcyjny kolega Mike nie był zachwycony jego menu, oprogramowaniem, brakiem łączności ANT+, by wymienić tylko kilka jego uwag.

Garmin oferuje model Edge 25 w cenie 135 funtów i zrobił wrażenie na naszym koledze Davidzie. W tej cenie nie otrzymujesz jednak kompatybilności z pomiarem mocy ani żadnej formy nawigacji.

Wnioski

Komputerek Bryton Rider 420E to znakomite urządzenie. Jest bardzo dobrze zbudowany i z pewnością trwały – upuściłem go parę razy, by sprawdzić, jak sobie poradzi, i nie miał po tych upadkach ani jednej ryski na ekranie czy obudowie.

Jeśli chodzi o oprogramowanie, działało bezbłędnie. Ani razu nie zawiesiło się i nie sprawiło żadnych problemów podczas jazdy czy ładowania tras i innych danych.

Podsumowując, uważam, że Bryton Rider 420E to świetne małe urządzenie, które daje możliwości dostępne w dużo droższych komputerkach GPS.

Werdykt

Łatwe w użyciu kompaktowe urządzenie, które zapewnia mnóstwo danych, trwałość i podstawową nawigację w dobrej cenie.

Plusy

+ długi czas pracy baterii

+ łatwy w obsłudze

+ solidny stosunek jakości do ceny

Minusy

- miejsce przycisków mogłoby być lepsze

Waga

80 g

Dodatkowe informacje i oceny

Jakość konstrukcji – 8/10

Działanie – 8/10

Trwałość – 9/10

Solidne urządzenie z klasą wodoodporności IPX7.

Cena – 7/10

Ogólne wrażenia

Urządzenie świetne do rejestrowania danych, z dobrze działającą nawigacją.

Co najbardziej spodobało Ci się w tym komputerku

Łatwe w użyciu, dostarcza mnóstwa danych.

Co Ci się w nim nie spodobało

Przyciski od spodu nie są najłatwiejsze w użyciu.

Cena w porównaniu z konkurencją

Dodatkowe 10 funtów w stosunku do wspomnianego komputerka Lezyne brzmi dobrze, a Bryton zapewnia dużo więcej możliwości niż droższy Garmin Edge 25.

Czy dobrze Ci się używało tego produktu i rozważałbyś jego zakup?

Tak.

Poleciłbyś go przyjacielowi?

Tak.

Wytłumacz swoją ocenę

Rider 420E nie jest może najbardziej zaawansowanym komputerkiem rowerowym, ale radzi sobie ze swoimi zadaniami bardzo dobrze i ani razu mnie nie zawiódł. Jego przyciski mogą być nieco kłopotliwe w użyciu, ale generalnie jest wiele rzeczy, za które można polubić ten komputerek, takich jak nawigacja i kompatybilność z pomiarem mocy".

***

Zobacz szczegóły Ridera 420E tutaj

Zobacz szczegóły Ridera 420T (z czujnikami) tutaj

Zobacz wszystkie komputerki rowerowe Bryton tutaj

Znajdź sklep z produktami Bryton tutaj

Przetestuj komputerki Bryton w Centrach testowych, zobacz ich listę tutaj

Czytaj także

Nowy komputer rowerowy Bryton Rider 420 już w Polsce. Wygodny i precyzyjny

Test: Komputer rowerowy Bryton Rider 420 na bikeWorld.pl

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.