Bryton Rider 750 w teście: "ma wszystko, czego potrzebujesz"

"Bryton Rider 750 oferuje wszystko, czego możesz chcieć od komputera rowerowego GPS – kolorowy ekran dotykowy, integrację z aplikacją i wbudowaną nawigację, w cenie dużo lepszej niż konkurencja". Tak ocenia sprzęt Brytona road.cc , czołowy portal zajmujący się kolarstwem szosowym.

8/10 to ocena, którą portal road.cc przyznał Brytonowi Riderowi 750. Czołowy szosowy portal świata docenił komputer rowerowy GPS Bryton zaprezentowany pod koniec 2020 r., który wciąż jest jedną z najpopularniejszych propozycji marki Bryton. Z oryginałem testu można zapoznać się tutaj, poniżej przedstawiamy tłumaczenie wybranych fragmentów.

"Bryton Rider 750 oferuje wszystko, czego możesz chcieć od komputera rowerowego GPS – kolorowy ekran dotykowy, integrację z aplikacją i wbudowaną nawigację, w cenie dużo lepszej niż konkurencja. Nawet mimo drobnych utrudnień, głównie dotyczących interfejsu użytkownika, trudno być negatywnie nastawionym do tego sprzętu, zwłaszcza jeśli skupiasz się na rejestrowaniu danych jazdy i synchronizowaniu ich z innymi platformami, radzi sobie z tym tak dobrze jak inne urządzenia klasy premium [...].

Bateria

Bryton podaje, że Rider 750 działa do imponujących 20 godzin na jednym ładowaniu baterii, ale jak w przypadku większości urządzeń GPS, im bardziej będziemy z niego korzystać, tym szybciej wyczerpie się jego bateria. Z pewnością ma solidny czas działania z podstawowymi czujnikami – tętna i kadencji – i bez nawigacji. Po czterech dwu- trzygodzinnych przejażdżkach myślałem, żeby naładować urządzenie, ale nie było takiej potrzeby […].

Ustawienia i czujniki

Komuś, kto od kilku lat korzysta z Garmina, przyzwyczajenie się do Brytona zajęło trochę czasu. Warto jednak było odkryć pełnię jego możliwości. Bryton ma świetne materiały filmowe na swoim kanale YouTube i tam skierowałbym wszystkich jego nowych użytkowników.

Koniecznością jest ustawienie na początku aplikacji Bryton Active, w której można wiele zrobić. Najpierw wydawało mi się to bardziej intuicyjne i efektywne niż używanie urządzenia, ale z czasem przyzwyczaiłem się do zmiany ustawień w urządzeniu […].

Wszystkie czujniki Brytona można łatwo połączyć z Riderem 750 i równie łatwo zainstalować. Powiadomienia na ekranie są świetne […].

 

750 szybko łapie sygnał. Nie pobił Garmina 830, gdy ruszałem w trasę, ale był tylko sekundę czy dwie wolniejszy. Wykorzystuje wsparcie satelitarne GPS, Glonass, Beidou i QZSS, możesz wybierać system w zależności od Twojej lokalizacji, to świetne, jeśli planujesz podróżować z 750 […].

Ekran dotykowy

Jest opóźnienie w obsłudze ekranu dotykowego, które staje się wyraźniejsze, gdy równocześnie testowałem model Garmin 830. Po prostu nie reaguje tak momentalnie jak Garmin czy smartfon. Czasami musiałem dwa razy przewinąć palcem, by zmienić ekrany  […].

Profile

Gdy wszystko już działa, możesz dopasować Rider 750 do swoich potrzeb. Są trzy różne profile rowerów, które można nazwać i dopasować. Każdy profil może mieć do czterech stron z danymi, a także mapę i ekran z przewyższeniami. Można wykorzystać osiem różnych układów pól danych, od dwóch do dwunastu pól, urządzenie ma 85 różnych danych.

Jak dla mnie, dwie strony i mapy były wystarczające, jeśli chodzi o mój główny rower szosowy. Z sześcioma polami danych na jednym ekranie nie było to zbyt przytłaczające i mogłem łatwo przeczytać wszystkie dane. Wszystko to można bezpośrednio dopasować w urządzeniu albo w aplikacji.

GUI

Graficzny interfejs użytkownika to wyjątkowy dodatek, który wydaje się naprawdę przemyślany, choć kwestionowałbym jego użyteczność podczas jazdy na szosie. Lubię rozsądek i szybkie spojrzenie na liczby zamiast wykorzystywanie ładnych kolorów. Wydaje mi się, że zastosowanie interfejsu byłoby odpowiednie podczas jazdy na trenażerze. Nie testowałem urządzenia z trenażerem, nie łączyłem go z pomiarem mocy, ale graficzny interfejs użytkownika może być używany z czujnikami prędkości, mocy, kadencji i tętna.

Kolorowy ekran jest dość jaskrawy, ale nawet przy pełnej jasności kontrast nie dorównuje temu w Garminie 830. Mimo to nie miałem problemów z odczytem. Jazda w pełnym słońcu z pewnością utrudnia go, ale nie czyni niemożliwym, wciąż mogłem zobaczyć to, co chciałem, łącznie z mapami […]

Aplikacja

Jak wspomniałem, aplikacja Bryton Active jest ważna. Gdy ją zainstalujesz, możesz połączyć swoje konto z popularnymi zewnętrznymi platformami. Gdy aplikacja jest włączona, przenoszenie danych z urządzenia jest szybkie i płynne […].

Aplikacja nigdy mnie nie zawiodła i nigdy nie miałem problemów z synchronizacją danych do TrainingPeaks, Stravy czy Komoota. Jedynym uchybieniem jest to, że urządzenie nie wspiera segmentów na żywo Stravy tak jak Garmin czy Wahoo.

Nawigacja

[…] Choć mapy są wystarczająco wyraźne, ich wygląd jest dość przestarzały, zwłaszcza w porównaniu z Garminem 830 […].

Możesz planować trasy w aplikacji […] albo importować je z aplikacji połączonych z urządzeniem. Wszystko to jest dość intuicyjne i działa tak dobrze jak w Garminie 830 […].

 

Wyjątkową cechą 750 jest aktywowana głosem nawigacja. Była dla mnie całkiem godna zaufania […]. Dla jakiejkolwiek nawigacji – z lokalizacją wybieraną głosowo czy wpisywaną ręcznie – aplikacja musi być aktywna (z połączeniem internetowym) […]. Urządzenie naprowadzi cię na nowo na trasę, jeśli z niej zjedziesz, o ile aplikacja pozostanie włączona. Byłem pod wrażeniem szybkości, z jakim to się działo, gdy zbłądziłem z kursu.

Jest więcej, jeśli chcesz…

Bryton podaje, że 750 połączy się nie tylko z trenażerami smart (przez ANT+ FE-C dla kontroli oporu i mocy oraz ładowania wirtualnych jazd), ale będzie też wspierał elektroniczny system zmiany przełożeń, w tym Shimano Di2, SRAM eTap i Campagnolo EPS. Informacja o przełożeniach […], a nawet o poziomie naładowania baterii roweru elektrycznego, jest natychmiastowo wyświetlana w Riderze 750.  Podobnie jak modele Garmin i Wahoo z wyższej półki, Rider 750 może odbierać połączenia telefoniczne, wiadomości i powiadomienia mailowe.

Cena

Rider 750T z czujnikami jest bardzo skromnie wyceniony na 299,99 funtów [cena w UK – red.], jego odpowiednik Garmin Edge 830 kosztuje 429,99 funtów. Wahoo Elemnt Roam bez czujników kosztuje 299,99 funtów, może być porównywany z Riderem 750E bez czujników w cenie 249,99 funtów. Garmin 830 bez czujników to wydatek 349,99 funtów. Ujmując rzecz krótko, Bryton nie ma sobie równych, jeśli chodzi o cenę.

Wnioski

Nawet biorąc pod uwagę drobne uchybienia, o których wspomniałem, Bryton Rider 750 to kawał sprzętu w tej cenie. Brakowało mi mocy obliczeniowej i wygląd map jest przestarzały, ale nie u każdego będzie to na szczycie priorytetów. Integracja z aplikacją Bryton Active i zewnętrznymi platformami w moim odczuciu była bezbłędna. Weź wszystkie możliwości połączenia z czujnikami, systemami i trenażerami smart za mniej niż 300 funtów i zobaczysz, dlaczego wielu chętnie przymknie oko na wygląd map i nieco mniejszą moc obliczeniową.

Werdykt

Całkowicie imponujące urządzenie i aplikacja w cenie, która może przewyższać wolniejsze przetwarzanie i wygląd map.

Ocena

8/10

Plusy:

+ aktywowana głosem nawigacja
+ dobra integracja z aplikacją

+ współpraca z wieloma innymi aplikacjami

+ kolorowy ekran dotykowy

Minusy:

- wolne przetwarzanie

- gorszy wygląd map w porównaniu z konkurencją".

Źródło: road.cc

***

Zobacz szczegóły Ridera 750E tutaj

Zobacz szczegóły Ridera 750T (z czujnikami) tutaj

Zobacz wszystkie komputerki rowerowe Bryton tutaj

Znajdź sklep z produktami Bryton tutaj

Czytaj także

Bryton Rider 750 w teście: "niedoceniany komputer rowerowy"

Nowy innowacyjny komputer rowerowy Bryton Rider 750!

Bryton Rider 750 w teście Cyclingnews: niezawodny i tańszy niż konkurencja

Test: komputer rowerowy z GPS Bryton Rider 750 na bikeWorld.pl

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.