Nowy Maxxis High Roller 3 w teście: same plusy, żadnych minusów

Premierowy Maxxis High Roller 3 zachwyca w teście "Enduro Mounainbike Magazine".

High Roller 3 to najnowsza wersja znanej i lubianej opony Maxxis. Opiniotwórczy magazyn "Enduro Mountainbike" sprawdził, jak radzi sobie następca legendarnego modelu. Zachęcamy do zapoznania się z oryginałem nateriału i towarzyszącymi mu zdjęciami tutaj oraz z jego poniższym tłumaczeniem.

"Maxxis dodał do swojej kolekcji nową oponę, która plasuje się dokładnie pomiędzy modelami Assegai i Shorty […]. Nowy Maxxis High Roller 3 ma otwarty wzór bieżnika z mocnymi bocznymi klockami i został zaprojektowany specjalnie dla rowerów downhillowych i enduro. Oto szczegóły i recenzja.

Nowy Maxxis High Roller 3 ma otwarty wzór bieżnika z dużymi i mocnymi bocznymi klockami. Biorąc pod uwagę rozmiary i grubość klocków, nowa grawitacyjna opona Maxxis oferuje mnóstwo przyczepności i znakomite zdolności do samooczyszczania się, zwłaszcza w mokrych warunkach. Jednocześnie solidne boczne klocki nie powinny się wyginać czy skręcać w szybkich bandach, zapewniając dobre wszechstronne właściwości. Nowy Maxxis High Roller 3 znajduje się dokładnie pomiędzy uniwersalną oponą Assegai a stworzonym do jazdy w błocie modelem Shorty. To opona pośrednia zarówno do downhillu, jak i enduro.

W momencie tworzenia tekstu wiemy, że nowy High Roller 3 będzie dostępny tylko z miękką mieszanką gumy MaxxGrip, co sprawia, że opona będzie najlepsza na przednie koło, zwłaszcza w rowerach enduro. Są trzy karkasy do wyboru: EXO+, DoubleDown i DH, obecnie dostępna jest wersja tylko z ostatnim z nich. Oczywiście opona jest oferowana zarówno w wersji 27,5”, jak i 29”. Nowy Maxxis High Roller 3 kosztuje między 79,90 funtów a 84,90 funtów [cena w wielkiej Brytanii – red.] i waży 1277 g w testowanej przez nas wersji DoubleDown (DD) oraz 1376 g w mocniejszej wersji DH.

W marcu mieliśmy ekskluzywną możliwość odwiedzić fabrykę Maxxisa na Tajwanie, co dało nam ciekawy wgląd w rozwój i produkcję nowego High Rollera 3.

Test

Mieliśmy szansę testować nową oponę Maxxis High Roller 3 przez kilka miesięcy w szerokiej gamie rowerów. Sprawdziliśmy ją na wszelkie możliwe sposoby, od jazdy rowerem downhillowym zadbanymi ścieżkami w bike parku, przez wyczerpujące rundy enduro na Wybrzeżu Liguryjskim, po szybkie rundy na lokalnych ścieżkach. Środkowoeuropejska pogoda sprawiła, że testy odbywały się w wilgotnych warunkach, co działało na korzyść tej opony. W rowerach downhillowych używaliśmy High Rollera 3 z przodu i z tyłu, a w rowerach enduro i ścieżkowych tylko z przodu. Z przodu mieliśmy najczęściej karkas DoubleDown.

W drodze na szlak pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest to, że nowa opona nie różni się szczególnie od modelu Assegai, mając ten sam karkas i mieszankę gumy. Innymi słowy, różnica w oporze toczenia z nowym High Rollerem 3 jest znikoma, dopóki nie walczysz z czasem pod górę. Na ścieżce nowy Maxxis High Roller 3 stał się nowym ulubionym wyborem redakcji, ponieważ zapewnia stałą przyczepność i świetną przyczepność podczas hamowania, nawet w mokrych, nieprzewidywalnych warunkach. Dzięki lepszym właściwościom oczyszczania się z błota niż w modelu Assegai, High Roller 3 może «wgryzać się» w teren ekstremalnie dobrze, nawet w głębokim błocie. Byliśmy też pod wrażeniem przyczepności na suchym twardym podłożu i w szutrowych bandach w bike parku. Możesz w bike parku przejeżdżać zakręty z mnóstwem pewności, bez poczucia, że boczne klocki się uginają, inaczej niż w przypadku cieńszych klocków w Shortym. Ponadto, High Roller 3 ma bardzo przewidywalne limity i daje Ci znać, gdy się do nich zbliża, pomagając Ci zachować równowagę.

Nowy Maxxis High Roller 3 to mocna wszechstronna opona i lojalny towarzysz, zwłaszcza po sezonie i zimą. Bądźmy szczerzy: nikt nie chce zmieniać przedniej opony za każdym razem, gdy zmieniają się warunki na ścieżkach. Z High Rollerem 3 będziesz miał świetną oponę, której będzie dobrze na Twoim przednim kole przez większość roku […].

Wnioski

Nowy High Roller 3 umiejętnie uzupełnia kolekcję grawitacyjną Maxxisa jako opona […] o dobrych wszechstronnych właściwościach. Pokazuje swoje atuty na luźnej i mokrej nawierzchni, ale zapewnia też wystarczającą przyczepność na twardych ścieżkach typu flow. Oznacza to, że możesz spokojnie zostawić High Rollera 3 w swoim rowerze na długo i mieć mocną alternatywę dla innych klasyków takich jak Assegai.

Plusy

Znakomite wszechstronne właściwości.

Mnóstwo przyczepności na luźnej i mokrej nawierzchni.

Rozsądny dodatek do kolekcji opon Maxxisa.

Minusy

Żadnych".

Źródło: "Enduro Mountainbike Magazine"

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.