Opony MTB XC Maxxis. Jaki model wybrać? Jak sprawdza się nowa mieszanka?

- Nowa mieszanka MaxxSpeed toczy się szybciej niż wcześniej, dając mi przewagę nad rywalami - mówi Nino Schurter, który ostatnio wygrał swój 35. wyścig Pucharu Świata XC. E-Mountainbike, czołowy magazyn eMTB na świecie, sprawdził, jak radzi sobie nowa wersja mieszanki MaxxSpeed oraz jak radzą sobie opony MTB Maxxis, w których jest stosowana.

Jak wykazały testy, nowa mieszanka MaxxSpeed zmniejsza opory toczenia o 25%, co może się przełożyć na minutę zysku podczas 90-minutowego wyścigu. Niemiecki magazyn E-Mountainbike sprawdził, jak radzą sobie na trasie opony Maxxis MTB XC z nową mieszanką. Jest ona stosowana w modelach Rekon Race, Ikon, Aspen oraz w nowym modelu Severe na błoto. Z oryginałem materiału i zdjęciami można się zapoznać tutaj, poniżej znajduje się tłumaczenie.

"Wielu uważa Maxxis za punkt odniesienia, jeśli chodzi o osiągi opon MTB. Tajwańska marka wprowadza teraz swoją nową mieszankę MaxxSpeed. Przetestowaliśmy opony Maxxis Ikon, Aspen Rekon Race oraz nową oponę na błoto Sever z nową mieszanką.

Maxxis ma duże portfolio opon rowerowych do różnych dyscyplin. High-endowe opony MTB są wyposażone w potrójną mieszankę gumy. Tak zwane opony 3C bazują na trzech mieszankach gumy o różnej grubości dla różnych obszarów opony. Poniżej klocków znajduje się twarda mieszanka, która chroni klocki przed zbyt łatwym poddawaniem się obciążeniu. Klocki środkowego bieżnika są wykonane ze średnio miękkiej gumy, która zapewnia przyczepność i niskie opory toczenia. Boczne klocki z kolei są zrobione z miękkiej mieszanki dla maksymalnej przyczepności w zakrętach.

W zależności od zamierzonego użycia, są dostępne różne mieszanki 3C. MaxxGrip to najbardziej miękka mieszanka, używana w rowerach downhillowych czy enduro dla jak najlepszej przyczepności. Jakkolwiek, jest także mniej trwała i ma dość duże opory toczenia. MaxxTerra jest pośrodku, jeśli chodzi o przyczepność, opory toczenia i trwałość. Ta mieszanka jest szczególnie odpowiednia na tylne koło rowerów ścieżkowych czy enduro. MaxxSpeed to najtwardsza mieszankagumy, a dzięki swym minimalnym oporom toczenia najlepiej pasuje do rowerów cross country. Ta mieszanka została odnowiona, by jeszcze bardziej zmniejszyć opory toczenia poprzez dodatek krzemionki, która często jest stosowana w oponach samochodowych. Ta mieszanka ma również zapewniać lepszą przyczepność w mokrych warunkach, choć zwykle taka poprawa wiąże się z szybszym zużywaniem się opony.

Nowy zestaw cross country Maxxisa

Nowa mieszanka gumy MaxxSpeed jest dostępna dla czterech modeli opon Maxxis: Rekon Race, Ikon, Aspen i Severe. Rekon Race to opona typu semi-slick, która powinna zapewniać minimalne opory toczenia dzięki swojemu płytkiemu bieżnikowi. Z tego względu jest zwykle używana jako tylna opona. Ikon to wszechstronna opona na suche warunki. Z przodu czy z tyłu, na luźnej czy ubitej nawierzchni, Ikon powinien dawać przyzwoitą przyczepność i niskie opory toczenia. Jeśli chodzi o model Aspen, Maxxis oferuje poprzez niego wszechstronną oponę na różne warunki, od suchych do mieszanych. Ze względu na swoją uniwersalność i niskie opory toczenia, to jedna z najpopularniejszych opon do rowerów XC. Severe to najnowszy element składu cross country. Dzięki otwartemu wzorowi bieżnika, powinien zapewniać mnóstwo przyczepności na błotnistych trasach i dobrze się oczyszczać z błota.

Maxxis Severe z nową mieszanką MaxxSpeed na trasie

Wszystkie opony w teście miały niskie opory toczenia i zapewniały efektywną i żwawą jazdę. Przyspieszając, możesz szybko osiągnąć pożądaną prędkość i utrzymać ją bez poczucia, że opony cię zwalniają. Z uwagi na płytki bieżnik wszystkie opony w kategorii XC osiągają swój limit, gdy zaczyna się błoto […]. Nowa opona w tym zestawie nie zapycha się błotem dzięki otwartemu wzorowi bieżnika, który może być stosowany nawet w błotnych warunkach. Jazda może być nieco dziksza z powodu płytkiego bieżnika, ale wciąż można sobie poradzić z nią w błocie. Cienki karkas EXO pomaga oponie dostosować się do terenu i dzięki temu zapewnić dobrą trakcję. Minusem jest to, że opona jest bardziej podatna na łapanie gumy czy przecięcia niż opony z grubszymi i cięższymi karkasami.

Maxxis Severe – wnioski

Maxxis nie bez powodu dominuje na rynku opon MTB. Opony cross country Rekon Race, Ikon, Aspen i Severe z nową ulepszoną mieszanką gumy MaxxSpeed zachowują się dobrze w różnych warunkach. Są lekkie i szybko się toczą, zapewniając zwinną jazdę i dobre przyspieszenie. Oczywiście, nie mają takiej przyczepności jak opony z agresywniejszym bieżnikiem, ale są przewidywalne w swoich ograniczeniach, a do tego znajdzie się odpowiedni model na każde warunki na ścieżce".

***

Zobacz wszystkie opony górskie Maxxis

Zobacz wszystkie opony DH Maxxis

Zobacz wszystkie opony Maxxis

Sprawdź sklepy, w których są dostępne opony Maxxis

***

Czytaj także

Zobacz przewodnik 1Enduro po oponach MTB Maxxis

Najlepsze opony MTB - opony Maxxis w ścisłej czołówce

Opony Maxxis ulubionymi oponami miłośników Enduro

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.