Radar rowerowy Bryton Gardia R300L ze świetną oceną od "Cycling Weekly"

4,5/5 - taką ocenę wystawił "Cycling Weekly" radarowi rowerowemu Bryton Gardia R300L.

Radar rowerowy Bryton Gardia R300L został doceniony przez redakcję "Cycling Weekly", jednego z najważniejszych rowerowych czasopism świata, które jest wydawane od 1891 r. Oryginalny materiał i towarzyszące mu zdjęcia można zobaczyć tutaj, poniżej przedstawiamy tłumaczenie fragmentów.

"4,5 gwiazdki/5

Bardzo zgrabne małe urządzenie, które łączy tylne światło i radar rowerowy, by lepiej informować Cię o ruchu drogowym.

Werdykt Cycling Weekly

Dobra propozycja Brytona, która jest bardzo blisko Garmina Varii, jeśli chodzi o działanie, i ma bardzo konkurencyjną cenę. Czas pracy na jednym ładowaniu baterii jest trochę lepszy niż u swojego rywala. Gdy zaczniesz jeździć, korzystając z systemu radaru, możesz nie chcieć wrócić do jazdy bez niego.

Powody, by kupić

+ Funkcjonalność radaru zapewnia rowerzyście dobre dodatkowe informacje

+ Złącze USB-C

+ Solidne przyłączenie do mocowania, co przekłada się na łatwe dopasowanie do sztycy

+ 69 gramów albo 95 g z mocowaniem (dla wersji 27,2 mm)

+ Dobry czas działania na jednym ładowaniu baterii

+ Konkurencyjna cena

Powody, by unikać

- Nie jest to tak dobre światło czy radar jak jego główny rywal, Garmin Varia, ale jest blisko niego.

 

Bryton od lat tworzy jedne z najlepszych komputerów rowerowych i zdecydował, że nadszedł czas, by zaprezentować swoje pierwsze urządzenie z tylnym światłem i radarem.

R300L ma łączność ANT+ z komputerami rowerowymi, a także łączność Bluetooth, by połączyć się z twoim telefonem, oraz innowacyjne funkcje alertów. W przypadku korzystania z kompatybilnego przedniego światła (i komputera rowerowego) ANT+ pozwoli stworzyć sieć, w której wszystkie funkcje światła będą kontrolowane na głównym urządzeniu. Wbudowany G-sensor może wykryć hamowanie i zmienić tryb światła, by poinformować o hamowaniu innych.

To jednak radar jest naprawdę interesującym dodatkiem, dzięki któremu rowerzysta wie o zbliżających się od tyłu pojazdach, o tym, jak szybko nadjeżdżają, ile ich jest, a także o ich prędkości […]. Alerty są przedstawiane graficznie na komputerze, towarzyszą im sygnały dźwiękowe, abyś mógł skupić się na drodze.

Budowa

R300L to kompaktowe urządzenie o wymiarach 97 x 40 x 20,9 mm. Na mojej wadze waży 69 g […], a jego mocowanie waży 26 g w przypadku okrągłej 27,2-mm sztycy.

Gardia jest dobrze wykonana z czarnego plastiku o matowym wykończeniu, który jest wystarczająco chwytny, gdy chcesz w rękawiczkach przytwierdzić ją do mocowania. Ćwierć obrotu pozwala bezpiecznie umieścić ją w mocowaniu. Urządzenie ma wodoszczelność na poziomie IPX7, a jego gniazdo ładowania USB-C jest zabezpieczone gumową osłoną. Ma pojedynczy przycisk u góry, który służy do włączania urządzenia, a także do zmiany trybów świecenia. Tryby te mogą być również zmieniane na komputerze […].

Jazda

R300L jest wyposażona we wszystko, czego potrzebujesz, by od razu rozpocząć jazdę. W opakowaniu oprócz urządzenia było mocowanie (z dodatkowymi elementami dla sztyc aero oraz sztyc o przekroju w kształcie litery D), a także kabel USB-C.

Ściągnąłem aplikację Bryton Gardia na mój iPhone i włączyłem komputer Bryton Rider S500. Oba urządzenia odnalazły się i połączyły ze sobą bardzo łatwo, szybko łączyły się ze sobą za każdym razem, gdy były włączone.

Generalnie byłem pod wielkim wrażeniem radaru i wciąż jestem pod wrażeniem jego funkcjonalności. Używam go od ponad 6 miesięcy i stał się kluczowym elementem mojego wyposażenia, do tego stopnia, że czuje się dziwnie, gdy jadę na rowerze bez niego.

Gardię R300L miałem też połączoną z urządzeniami Garmin Epix 2, z którym dobrze współpracowała, oraz Wahoo Elemnt Roam. Połączyła się z nimi łatwo i pewnie. Głównie jeździłem jednak z Brytonem S500 połączonym przez ANT+ z R300L. Ten zestaw był bardzo godny zaufania, jeśli chodzi o łączność bezprzewodową i oprogramowanie.

Oba urządzenia są wodoodporne, klasa IPX7 w R300L oznacza, że urządzenie może być zanurzone w wodzie na metr głębokości do 30 minut i będzie po tym dobrze działało. Ostatnio dużo padało, testowałem nowy rower bez błotnika, więc sporo wody leciało od strony tylnego koła. Gardia radziła sobie z tym bez problemu […].

Wyświetlanie zbliżających się samochodów jest podobne jak w Garminie. Na głównym urządzeniu pojawia się zielony pasek po prawej stronie wyświetlacza i słychać podwójny dźwięk [zielony kolor oznacza, że nie wykryto zagrożenia – red.], pasek zmieni się na żółty [gdy zacznie się zbliżać pojazd – red.] lub czerwony, jeśli samochód będzie jechał bardzo szybko, pojawi się też ikona samochodu, która będzie się przesuwać od dołu do góry. Gdy ikona będzie blisko góry ekranu, będzie to oznaczało, że pojazd jest blisko z tyłu i prawdopodobnie za chwilę wyprzedzi rowerzystę. Gdy minie go, pasek zmieni się na zielony, a pojedynczy dźwięk wskaże, że zagrożenie minęło. Na wyświetlaczu może się przesuwać kilka ikon samochodu, ponieważ urządzenie może wykrywać kilka pojazdów jednocześnie. Jadąc ruchliwą główną drogą, zauważyłem, że jedna ikona może odpowiadać trzem pojazdom znajdującym się blisko siebie. Wciąż musisz więc być czujny na otaczającą cię rzeczywistość.

Wydaje mi się, że początkowo miałem wczesną wersję oprogramowania urządzenia. Z tego względu pojawiało się dużo fałszywych sygnałów […]. Było to nieco frustrujące i znaczyło, że nie mogłem tak bardzo zaufać Gardii. Uaktualnienie oprogramowania do wersji R0.2.8 pomogło i teraz urządzenie działa bardzo podobnie do Varii Garmina. Nie jest aż tak dokładne, ale mówimy o ok. 5% różnicy.

Światło Brytona ma 220-stopniowy kąt świecenia i jest dobrze widoczne z daleka. Można skorzystać z 6 trybów świecenia: wysoki ciągły – 20 lumenów i 8 godzin działania na jednym ładowaniu baterii, niski ciągły – 5 lumenów i 12 godzin, dzienny błyskowy – 73 lumeny i 17 godzin, nocny błyskowy – 12 lumenów i 17 godzin, jazda grupowa – 12 lumenów i 11 godzin, przy wyłączonym świetle czas działania wynosi 24 godziny.

Porównując funkcjonalność światła Brytona do Garmina RCT715 i RTL515, można znaleźć wiele podobieństw i parę różnic. 

Cena i wnioski

Bryton Gardia R300L i S500 dobrze się ze sobą łączyły, a informacje były odpowiednio prezentowane na ekranie. Połączenie ANT+ było niezwykle solidne i za każdym razem można było na nim polegać. Aktualizacja oprogramowania diametralnie poprawiła korzystanie z Gardii, do tego stopnia, że jego działanie stało się bardzo zbliżone do Garmina Varii.  

Garmin wyprzedza Brytona pod względem tylnego światła i alertów radaru, ale tylko minimalnie. Bryton ma za to lepszy czas działania na jednym ładowaniu baterii. Cena urządzenia 129,99 dolarów/119,99 funtów jest bardzo dobra w porównaniu z Garminem Varią RTL515 (199,99 dolarów/169,99 funtów), co oznacza, że Bryton jest tańszy o imponujące 70 dolarów/50 funtów. To spora oszczędność. Gardia jest tańsza nawet od Garmina RVR315 o 20 dolarów/10 funtów!

Przełączałem się między radarami Brytona i Garmina wiele razy, by je porównać i znalazłem bardzo subtelne różnice między nimi.

Generalnie stałem się wielkim fanem dodatkowych informacji przekazywanych przez radar i lubię bezpieczeństwo, które zapewnia tylne migające światło, nawet w słoneczne dni. Połączenie tych dwóch funkcjonalności w jednym urządzeniu z dobrym czasem działania i dobrą ceną sprawia, że to małe urządzenie zdecydowanie jest warte rozważenia".

***

Czytaj także

Gardia R300L – nowy radar rowerowy Brytona

Bryton Gardia R300L w teście: imponujący radar rowerowy

***

Znajdź sklep z produktami Bryton tutaj

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.